




Specialized Roubaix Elite 2017 (56)
Opis
Idealna nawierzchnia istnieje tylko w teorii - w praktyce zawsze znajdzie się jakaś dziura, pęknięcie, łata, czy wybój. Na szczęście w siodle całkowicie nowego Roubaix Elite żadne z powyższych utrudnień nie wymuszą na Tobie dodatkowego wysiłku. To po prostu szosówka, jaką zawsze chciałeś mieć. Rama, wykonana z włókna węglowego FACT 10r, jest najlżejszą, jaką kiedykolwiek stworzyliśmy. Jeżeli chodzi o sztywność, wykracza daleko poza standardy w branży, a jej geometria, w porównaniu do zeszłorocznej wersji SL4, pozwala na szybszą i bardziej efektywną jazdę. Dzięki zaawansowanej inżynierii i szczypcie magii udało nam się zachować perfekcyjne czucie, dopasowanie oraz pozycję jazdy, które użytkownicy SL4 wychwalali pod niebiosa. No dobra, pewnie i tak chcesz przede wszystkim usłyszeć coś o przedniej amortyzacji. Nazwaliśmy ją Future Shock, i w skrócie oznacza tłok w główce ramy, dający 20 mm skoku. Technologia została opracowana we współpracy z McLaren Applied Technologies, a efekt końcowy to niewiarygodna wręcz poprawa efektywności, głównie za sprawą ugięcia w pionie. Nie zagłębiając się zbytnio w fizykę powiemy tylko, że skoncentrowanie się na ugięciu w pionie zamiast na pracy widelca pozwoliło nam za jednym zamachem poprawić parametry płynności, prędkości i wygody. Przetestowaliśmy Roubaix wraz z kilkoma konkurencyjnymi modelami pod kątem efektywności toczenia i... no cóż - wynik testów nas nie zaskoczył. Oczywiście nie zapomnieliśmy o najwyższej klasy osprzęcie, jak 11-biegowy napęd Shimano 105, hydrauliczne hamulce tarczowe i słynące z wytrzymałości koła Axis Elite Disc.
Roubaix jest sobą w dużym stopniu dzięki designowi Rider-First Engineered™, który zapewnia tę samą legendarną płynność i reaktywność w każdym rozmiarze ramy. Wyjątkowa pod każdym względem rama została zbudowana z karbonu FACT 11r, dającego sztywność przy zachowaniu niskiej masy. W połączeniu z całkowicie nowym, zintegrowanym z kokpitem "zawieszeniem" Future Shock jest gwarancją komfortu i pełnej kontroli. Widelec Roubaix Disc, wykonany z najwyższej klasy włókna węglowego FACT 11r, gwarantuje maksimum siły, sztywności i reaktywności, a oś przelotowa tylko podkreśla wszystkie powyższe cechy. Mechanizm korbowy Praxis Alba 2D idealnie sprawdza się na stromych odcinkach i nierównej nawierzchni i zapewnia płynną zmianę przełożenia dzięki wysokiej precyzji wykonania tarcz.
RAMA FACT 10r carbon, Endurance Geometry, Rider-First Engineered™, 12x142mm thru-axle, Future Shock suspension, 20mm of travel
WIDELEC S-Works FACT carbon, 12x100mm thru-axle
ŁAŃCUCH KMC X11, 11-speed
MANETKI Shimano 105 STI, 11-speed
PRZEDNIA PRZERZUTKA Shimano 105, braze-on
TYLNA PRZERZUTKA Shimano 105, long cage, 11-speed
WIEŃCE 50/34T
MECHANIZM KORBOWY Praxis Alba
KASETA Shimano 105, 11-speed, 11-32t
KIEROWNICA Specialized Hover Comp Alloy, 15mm rise, 125mm drop, 75mm reach
OWIJKA S-Wrap Roubaix w/sticky gel
SZTYCA Specialized CG-R, FACT carbon, single bolt, 27.2mm
SIODŁO Body Geometry Phenom Comp GT, hollow Cr-Mo rails, 143mm
MOSTEK Specialized, 3D forged alloy, 4-bolt, 7-degree rise
PRZEDNI HAMULEC Tektro Spyre, dual pivot, mechanical disc
TYLNY HAMULEC Tektro Spyre, mechanical disc, dual pivot
PEDAŁY Nylon, 105x78x28mm, loose balls w/ reflectors
PRZEDNIE KOŁO Axis Elite Disc, thru-axle, tubeless compatible
DĘTKI 700x20/28mm, 40mm Presta valve
TYLNA OPONA Turbo Pro, 60 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700x26mm
PRZEDNIA OPONA Turbo Pro, 60 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700x26mm
TYLNE KOŁO Axis Elite Disc, thru-axle, tubeless compatible